marihuana a věk
Jitka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat od kolika můžu marihuanu používat ? samozřejmě jenomv tom povoleném množství 0,3g..ale jestli je to od 18 nebo jestli se může od 15..? a jestli mi to nějak hodně ublíží když jsem v dětství protrpěla středně těžký zánět mozkových blan a myslim že leringitidu. Děkuju

Odpověděl:
Dobrý den, vlastní užití marihuany bez ohledu na věk uživatele trestným činem není. Trestným činem je držení většího množství, předání, prodej, výroba, propagace atd. a zde se liší i tresty dle věku - u mladistvých jsou mírnější. Jinak obecně platí, že v čím nižším věku začnete marihuanu užívat, tím jsou zdravotní rizika větší. Ať už se jedná o riziko vyvolání případných psychických problémů, ke kterým má člověk dispozice nebo o následky fyzické. Některá předchozí onemocnění rizika také mohou zvyšovat, ale to lze dopředu odhadnout jen obtížně. (Rozhodně zápal mozkových blan je závažná nemoc, která může zanechat následky sama o sobě a pokud jste trpěla na laryngitidu, kouření čehokoli vám také určitě neprospěje). A to nemluvím o tom, jak vám může marihuana zkomplikovat život třeba ve škole nebo ve vztazích s rodiči. Já bych asi ještě zvážila, jestli mi to stojí za to. PS: Doporučila bych také kouknout do rubriky "cannabinoidy" na těchto stránkách, najdete tam docela dost informací, které pro vás mohou být k užitku.