svíčka
zajda
Dcera viditelně zhubla,má třes rukou,někdy překypuje seběvědomím a energií.Po rukách má škrábance. Často si bere do vany svíčku kteou zapaluje. Máme podezření na drogu.O jakou drogu by se mohlo jednat při které by sloužila jako pomůcka zapálená svíčka.?Děkujeme za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Již jsem odpovídala i Váš předchozí dotaz na stejné téma. Příznaky, které popisujete, by mohly souviset s užíváním stimulačních drog (tomu napovídá výrazné zhubnutí, kožní potíže, a také ty návaly energie a sebevědomí). Nicméně mi není zcela zřejmé, k čemu by mohla sloužit ona svíčka, pokud ne ke kouření (i když stimulační drogy, jako je pervitin a kokain se kouřením často neužívají, aspoň ne v českých podmínkách). Ale je také možné, že se jedná o jiné psychické potíže (sebepoškozování, jiné psychické onemocnění), ale také se nemusí jednat o nic významného, pouze projevy dospívání (jestliže je dcera v inkriminovaném věku). Možná by bylo lepší se spíše zaměřit na jiné projevy než na tu svíčku, z těch bychom toho asi vyčetli více. Jak již jsem psala, bohužel nevím, kolik je dceři let, zda má nějaké další potíže, které by mohly naznačovat spojitost s drogami (např. absence ve škole, zhoršení prospěchu, případně obtíže v zaměstnání, změna přátel a zájmů...), zda jste s ní na toto téma zkoušeli mluvit. Také jsem v minulé odpovědi nabízela, zda by nebylo dobré uvažovat o návštěvě odborné pomoci osobně, ideálně společně s dcerou. Když mi napíšete více podrobností a odkud jste, mohla bych Vám někoho z kolegů doporučit. Zatím držím palce