priznaky psych. zavislosti 8mi tydeniho kojence
nema
Matka ditete jejiz manzel cicha toluen v tehotenstvi snim obcas spala v jedne mistnosti, sama zadne drogy nepozivala je astmatik a alergik a vzhledem se zkusenostmi s manzelem ma k tomuto odpor. Dite bylo prvni měsíc plactive,málo spalo, ve druhém měsíci se vše zlepšuje. Vyžaduje více pozornosti. Je možné, aby to byly projevy psychické závislosti nebo abstinenční příznaky? Dva a pul týdne po narození mělo novorozeneckou žloutenku.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že užívání toluenu u manžela by v tomto případě nemělo mít na dítě vliv a nezdá se mi, že by se mohlo jednat o abstinenční příznaky, ty se objevují, pokud je na droze závislá matka a pravidelně ji užívá, nikoli při nahodilé expozici. Spíše mi přijde pravděpodobnější, že se na tom podílel stres a psychický stav matky prožívaný v průběhu těhotenství (nepředpokládám, že by soužití s manželem čichajícím toluen bylo pro těhotnou ženu zrovna pokojné) a řada dalších faktorů. Nutno také říct, že některé děti prostě plačtivější bývají a nemusí se jednat o žádnou patologii. Pokud máte přesto pochybnosti, bylo by asi na místě kontaktovat lékaře.