zvedavost
viki
Zdravim vas!Vubec nevim co Vam mam napsat na tu otazku.Asi ze bych chtela aby nekomu na me zalezelo a donutil me se jit lecit!Nebo dokud neco nevyvedu co by me mrzelo a donutilo me to jit se lecit!Jinac nevim.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Neznám Vaši situaci do detailu, psala jste, že máte problémy s mámou, o níž nevím, zda tuší, že byste potřebovala pomoct a jaké máte potíže. Pokud by věděla, že na tom nejste dobře, neměla byste třeba podporu od ní? Také jste psala, že máte přítele, nevím, zda ví, s čím se teď potýkáte. Myslíte, že by Vám také nemohl pomoci a že mu na Vás nezáleží? Možná, že se mýlím a potíže ve vztazích s mámou i přítelem jsou natolik velké, že od nich podporu nezískáte. Jen mě napadá, že jistě nežijete v izolaci a že kolem sebe máte lidi, kteří by možná byli ochotní Vám pomoci, ale chtít musíte vždycky sama. Myslíte, že by skutečně pomohlo, že by Vás k léčbě někdo donutil? Necítila byste se spíš pod tlakem? Víte, člověk může čekat, až se situace natoli zhorší, že už to nepůjde dál, až vyvede něco, čeho bude litovat a co ho přiměje uvažovat o léčbě, ale často je to tak, že čím déle problémy trvají a čím hlouběji v nich jste, tím hůř se z toho pak dostává. Navíc pro někoho je tím impulsem to, že začne mít problémy s rodiči nebo ve škole, pro někoho je tím impulsem až to, že skončí na ulici nebo v kriminále, pro někoho ani tohle nepomůže... Pokud byste využila nějakou odbornou pomoc teď, dokud se ještě neděje žádná tragédie, je možné tragédiím předejít. Myslím, pokud byste kontaktovala ten stacionář, který jsem nabízela minule, že byste v někom z kolegů mohla najít vhodného průvodce a podporu a od toho byste se mohla odrazit... My dvě se spolu taky známe pouze přes internet, přesto mi záleží na tom, abyste se měla líp. Zkuste to ještě zvážit.