Priznaky psychycke zavislosti 8 tydneniho kojence
nema
Jak se proevuji priznaky psychicke zavislosti 8mi tydeniho kojence, pokud matka byla vystavena v tehotenstvi obcas neprimo vyparum toluenu? Je mozne aby se projevovaly v 8mi tydnech po porodu jeste nejake abstinencni priznaky?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Přiznám se, že nevím úplně, jak bych Vám odpověděla. Jednak nevím, co znamená, že matka dítěte byla "občas nepřímo vystavena výparům toluenu", není mi z toho zřejmé, zda se u ní objevila závislost na toluenu či nějaké zdravotní potíže související s toluenem, nevím, jaké příznaky kojenec vykazuje a jakou by to mělo/mohlo mít souvislost s drogou. U tak malého dítěte jsou všechny psychické projevy velmi nespecifické a žádné stanovení typických příznaků psychické závislosti na droze neexistuje. Pokud je dítě neklidné, plačtivé, podrážděné, může to mít řadu jiných důvodů a nejsem si jistá, zda by mě napadlo to spojovat s toluenem. Jestliže je nějaká pochybnost o tom, zda je dítě v pořádku, tak by bylo nejlepší se obrátit na dětského lékaře.