pervitin - absťák
míša
Děkuji za Vaši odpověď a radu. My už kontaktovali matku a volali na psychiatrickou kliniku,kde nám poradili ať voláme 155 a necháme ji odvézt. Od doby,kdy jsem psala dotaz se totiž přesunula hysterie a nenávisti vůči nám. Neměla sice sebevražedné sklony, ale z té její hysterie šel strach. Bydlíme blízko Brna a tak jsme kontaktovali Brno. Ještě jednou děkuji za Vaši radu, a přeji Vám, aby takových experimentátorů bylo co nejméně. Míša

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že jste udělali to nejlepší, co jste mohli udělat. Zvláště pokud se to opravdu vyhrotilo do takové míry, jak píšete. Je velká pravděpodobnost, že se ten psychotický stav upraví, otázkou samozřejmě je, jak dívka pak naloží s dalším užíváním drog. Pokud se totiž psychóza jednou vyskytne, při dalším užití drogy je bohužel pravděpodobné, že se to bude ve větší či menší míře opakovat znovu. Předpokládám, že pokud je nyní v psychiatrické péči, bude mít možnost tam i řešit varianty nějaké následné péče a to, jak se situací naložit dál. Také mě napadá, že by její rodiče mohli využít nějakou odbornou pomoc, existují zařízení, kde pomáhají právě rodinám a blízkým uživatelů drog. Nejlépe je se asi obrátit na občanské sdružení Podané ruce v Brně (www.podaneruce.cz), kde může využít pomoc jak dotyčná slečna, tak její rodina. Přeji Vám i jí hodně štěstí.