Jak poznam jestli si nechal píchnout drogu?
alena
Před třemi lety synovi píchli pervitin a jemu se z toho nastartovala schizofrenie.Tři roky nikam nechodil jen s námi.V čera šel ven a vrátil se až po třech hodinách když už po něm bylo vyhlášené pátrání,neřekl kde byl ale na ruce měl malou mondřinku a vpich nebyl vidět.Nikdy by tak dlouho ani s námi nevydržel chodit ani na návštěvě.Nevím co mám dělat když nechce dát moč.Poradte jestli je možné udelat jiný test aby o tom nevěděl?Děkuji Strnadová Most

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, v dotazu, který jste nám do poradny poslala, píšete o synovi, který trpí schizofrenií. Ta se u syna objevila před třemi lety a spojujete ji s užitím pervitinu. Pervitin synovi podle Vás někdo aplikoval injekčně a tím to všechno začalo. Poslední 3 roky syn nikam nechodí, nebo jenom za Vašeho doprovodu. Včera se stalo něco neobvyklého a on se vrátil po třech hodinách. Na ruce měl modřinu bez viditelného vpichu. Nevím, jestli Vás napadali i jiné varianty, co se mohlo stát, ale jestli tomu dobře rozumím, máte podezření, že synovi opět někdo drogu aplikoval. Chtěla byste si tuto domněnku ověřit nějakým testem. Ale syn testy odmítá. Jestli šlo o jednorázové užití, pravděpodobně žádnou drogu v tuto chvíli již neprokážete. Můžete to však ještě konzultoval s Toxikologickým informačním centrem, tel.: 224 919 293. Nepíšete nic o tom, jak u syna schizofrenie probíhá, jestli se někde léčí, zda užívá nějakou medikaci, zda se toto stalo poprvé. Nevím, jak jste s ním o celé situaci hovořili. Ani co Vám odpověděl. Nerozumím tomu, proč Vás napadla právě tato varianta toho, co se mohlo stát. Abych Vám mohla poradit, potřebovala bych se zeptata na mnoho věcí. V tuhle chvíli mi tedy nezbývá než doporučit Vám obrátit se osobně na odborníka - začala bych psychiatrem, který se o syna nejspíš stará. Kdybyste nemohli nikoho najít, napište odkud jste a něco vymyslíme. Zatím Vám držím palce a přeju hodně sil. S pozdravem, Gabriela Koryntová.