Po jaké době je v tělě zjistitelná marihuana?
Evanix
Dobrý den, asi po dobu půl roku jsem téměř denně kouřil marihuanu a před zhruba měsícem jsem definitivně přestal. Nyní se ucházím o zaměstnání jehož součástí budou zřejmě i testy na přítomnost drog v těle a zajímá mne jestli je po této době THC v organismu ještě zjistitelné. Myslím že test bude proveden z moči.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Po měsíci abstinence by již testy měly být negativní. Uvádí se, že THC se dá detekovat od několika dní do jednoho měsíce po posledním užití, výjimečně déle, závisí to na frekvenci a intenzitě předchozího užívání. Pokud jste kouřil trávu téměř denně, tak se bude doba blížit spíše té horní hranici. Pokud byste chtěl mít jistotu a ověřit si, zda už testy budou negativní, je možné v lékárně (či přes internet např. na www.lekarna.cz) zakoupit jednorázový test na přítomnost THC, který se provádí ze vzorku moči, můžete si ho udělat doma a zjistíte, jak na tom jste. Jeden test stojí do 100 Kč. Jinak závěrem - dobré je, že se Vám zřejmě bez větších potíží podařilo přestat a pravděpodobně se Vám podaří i získat vytoužené zaměstnání. Jen podotýkám, že pokud zaměstnavatel provádí testy na začátku, tak je asi bude chtít provádět třeba namátkově i nadále. Takže by chtělo se na to dát pozor a s nekouřením vydržet, abyste o práci zas nepřišel...