jak pomoc
hromadko2
Kamaradovy je 25 a mluvi o tom dost otevrene a dava mi priklad jak dopadaj lidi ktery to berou. bere to tim druhym zpusobem(nosem) ja jsem mu rekl ze mu rad pomuzu at se deje co se deje a on souhlasil, dnes mi rikal ze to nevidrzel a dal si ale po dlouhe dobe po 8 dnech a sveril se mi aby mi nelhal. a rekl jesli mu chci pomoc tak at nedopadnu jako on a musim ho mit rad protoze ho rodice odsoudily zato jak se chova a on se nema komu sverovat a povidat o tom. zatim nashle

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud má kamarád o pomoc zájem a chtěl by s tím něco udělat, tak nějaké možnosti jsou. Je sice fajn, že se Vám s tím svěřuje a chce si s Vámi o tom povídat, protože nemá s kým a jeho rodiče ho za jeho chování odsoudili, ale asi by bylo lepší, kdyby využil nějakou odbornou pomoc, kde mají zkušenosti a kde by mu mohli poradit, jak se situací nejlépe naložit, jaké jsou možnosti léčby a jaká forma pomoci by pro něj teď byla nejlepší. Vnímám jako pozitivní, pokud se s tím snaží sám přestat, ale 8 dní abstinence není moc dlouhá doba a určitě by měl větší šanci na úspěch, kdyby měl ve své snaze přestat s pervitinem podporu odborníka. Když mi napíšete, odkud kamarád je, mohla bych Vám najít centrum pro uživatele drog ve Vašem regionu, kam by se mohl obrátit. Tzv. kontaktní centra poskytují pomoc lidem, kteří mají problémy s drogami, a to bezplatně a anonymně, takže se nemusí ničeho obávat. Zatím přeji Vám i kamarádovi hodně štěstí.