nedobrovolné léčení
ejmi
Dobrý den,mému synovi bude 18,kouří trávu,nedavno měl asi Péčko.S tím závisí záškoláctví atd.Je možné ho umístit na odvykačku,nebo do nějakého střediska proti jeho souhlasu?Pokud by souhlasil,jaké jsou možnosti v Plzni?Díky za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, víte, ona ta nedobrovolná léčba zpravidla nevede ke kýženým výsledkům, protože dotyčný sám není ke změně motivovaný. Optimální by bylo, aby si váš syn uvědomil, že je něco v nepořádku a chtěl to řešit. Nehledě na to, že užívání drog nebývá ta jediná komplikace, většinou se k tomu vážou i další problémy a drogy mohou být někdy spíše jejich důsledkem. Zorientovat se v situaci, nějak ji "rozmotat" a vzít za správný konec je obvykle docela složité a vyžaduje delší čas. Doporučila bych vám obrátit se v Plzni na Kontaktní centrum, kde poskytují pomoc a poradneství i rodičům, jejichž potomci mají potíže s drogama. Určitě na osobní konzultaci bude více prostoru probrat, jak se situací naložit. Můžete se tam obrátit vy sama, případně se synem a nebo váš syn. A pokud by měl syn zájem, určitě mu zde poradí ohledně případné léčby a pomohou mu ji zprostředkovat. Přeji hodně trpělivosti a sil. Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s., Kontaktní centrum Havířská 11, Plzeň, 301 00 telefon: 377 421 374 fax: 377 421 374 Mgr. Dagmar Špillerová http://www.cppt.cz