piko
nika
dobrý den, zajímalo by mě, jestli jsou nějaké informace o současném trendu kvality pervitinu v čechách a jestli to co se převážně vyrábí z pseudoefedrinu je skutečně methamfetamin, nebo už je to něco úplně jiného (třeba jodefedrin...)??? Je mi jasné, že nejde odpovědět úplně jednoznačně, jen prosím o poskytnutí dejme tomu jakéhosi průměru...

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejsem si jist jak je na tom kvalita, ale podle informací, které mám, se rozhodně nelepší. Ohledně výroby z pseudoefedrinu - chemikové mě poučili, že je lhostejné, zda se jedná o efedrin a nebo pseudoefedrin, ale pokud je výrobní postup správný, tak výsledkem je vždy směs pravo- a levotočivých molekul metamfetaminu. Tato vlastnost (stáčení roviny polarizovaného světla) není stabilní, molekuly metamfetaminu přechází mezi těmito formami snadno (jedna forma je účinnější než druhá). Takže záleží fakt jen na schopnosti chemika, ne na zdrojové substanci.