D...
Dobrý den, chci se zeptat zda může mít užívání pervitinu nějak ovlivnit účinnost hormonální antikoncepce? a zda to není nebezpečné? týká se mě to, tak bych potřebovala znát vaši odpověď . Předem vám děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Podle dostupných informací neovlivňuje pervitin účinnost hormonální antikoncepce. Kombinace pervitinu a hormonální antikoncepce by neměla mít žádná život ohrožující rizika. Užívání pervitinu má dost zásadní rizika samo o sobě. Co se týče tématu, na které se ptáte, tak je zde riziko, že si pod vlivem pervitinu zapomenete pilulku antikoncepce vzít, což může být zásadní problém. Je také potřeba vědět, že hormonální antikoncepce Vás sice ochrání před nežádoucím těhotenstvím, ale nikoli před řadou dalších potíží, které si můžete opatřit, tím myslím zejména sexuálně přenosné infekční choroby. Pokud jste v sexuálním kontaktu s někým, kdo se pohybuje na drogové scéně a také užívá pervitin nebo jiné drogy, tak je nanejvýš vhodné používat i kondom. Přece jen v této komunitě lidí je výrazně vyšší riziko, že natrefíte na někoho, kdo trpí hepatitidou B nebo C, v horším případě HIV. Dotyčný o tom nemusí vědět, takže spoléhat se na jeho dobrozdání není moc moudré. Možná by taky nebylo od věci, abyste se nechala otestovat, pokud už k nějakým takovým zkušenostem došlo...