pomoc pro syna
marijka
mám 16.5letého syna,který experimentoval s marihuanou asi před rokem.rozhodl se,že podstoupí 2měsíce v SVP.od té doby je situace čím dál horší,nyní už měsíc nechodí do školy,má výkyvy nálad,začíná být agresivní/2bratři-6 a 9 let/bojím se o svou rodinu,samozřejmě i o něho.zkoušíme psychology,ale výsledek je nulový.dnes jsem si na jeho ICQ přečetla,jak se baví zřejmě o drogách a usoudila jsem z obsahu,že asi jede v dealerství.co mám dělat,chtěla bych ho někde umístit,v nějaké komunitě,přece se nemůžu dívat,jak mi ho droga vezme celého. POMOZTE MI.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, píšete, že máte 16,5 letého syna, kterého podezíráte z dealerství drog. V minulosti experimentoval s marihuanou, následně byl na 2 měsíce v SVP, ale místo toho, aby se situace po pobytu zlepšila, horší se to. Doma máte ještě další dva mladší syny. V tuhle chvíli máte strach o svou rodinu, i o syna. Píšete, že se nemůžete dívat, jak Vám ho droga bere a tak byste ho chtěla umístit v nějaké komunitě. Protože je synovi teprve 16,5 roku, máte možnost ho umístit i bez jeho souhlasu např. na detox nebo do léčebny. Bohužel, pokud syn nebude s pobytem v takovém zařízení souhlasit, vždycky si dokáže najít cestu, jak se tomu vyhnout nebo utéct. Píšete, že zkoušíte psychology, ale nenapsala jste nic o tom, co Vám radí. Já osobně bych Vám v tuhle chvíli doporučila obrátit se na zařízení, kde se věnují rodičům a blízkým těch, kteří experimentují s drogami. Osobně věřím tomu, že rodina je propojený systém a tak v momentě, kdy změníte jednu součást (třeba Vaše chování, nastavení pravidel apod.), může to mít za následek i změnu chování u syna. Kdybych věděla, odkud jste, poslala bych Vám rovnou kontakt na nějaké zařízení ve Vašem okolí. Kdybyste o něj stála, napište znovu. Zatím Vám držím palce a přeju hodně sil a trpělivosti. S pozdravem, Gabriela Koryntová.