Alkohol
Lada
Dobrý den, můj manžel je velký sportovec a vždy po sportu si zaskočí na pivko.Nyní si už myslím,že s tím začínáme mít problém.Občas se totiž,vždy pod vlivem,nechá zlákat k hazardu-karty,ruleta..atd.Je schopen prohrát velké částky,pak lituje,omlouvá se.Chci mu dát poslední možnost,pokud se začne léčit.On s tím souhlasí.Kam se máme obrátit-alkoholismus nebo gemblerství?Zvládne to ambulantně?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud se manžel dostává do takových situací, jak popisujete, opakovaně, pravidelně a nejspíš dlouhodobě, tak by jistě stálo za to se s tím pokusit něco dělat. Nedokážu takto přes internet posoudit, nakolik závažný problém je a zda je možné to zvládnout ambulantně. Každopádně bych ale doporučila nejprve kontaktovat specializovanou ambulanci (zaměřenou na závislosti, není potřeba řešit, zda je problém více o alkoholu nebo o hráčství). Takové ambulance bývají v každém větším městě, takže jistě i pro Vás bude nějaká dostupná. Zkusila bych ambulantní léčbu a pokud by se ukázalo, že problém zvládnout ambulantně nelze, tak by jistě odborník doporučil jinou vhodnou léčbu a pomohl ji zprostředkovat. Pokud mi napíšete, kolik je manželovi let, jak dlouho se s těmi potížemi potýká a odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho konkrétního z kolegů, kam byste se (resp. manžel) mohli obrátit. Jako jednoznačně pozitivní vnímám to, že manžel si problém uvědomuje, ví, že je s tím potřeba něco dělat a s léčbou souhlasí, pokud by k tomu motivaci neměl, byla by situace mnohem zapeklitější, takto je šance na úspěch poměrně velká. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.