svíčka
Karel
všmli jsme si u dcery častých škrábanců.Dost často si napouští vanu a zapaluje si při tom svíčku.Bez svíčky se odmítla koupat.Po koupání není cítit že by tam něco kouřila.našli jsme pouze ubrousek na kterém byla hnědá divně zapáchající skvrnka.Může jít o braní drog a jakou úlohu při tom hraje zmiňovaná svíčka. Děkujeme za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel se to dá těžko takto přes internet posoudit. Může se jednat o sebepoškozování (to mě napadá v souvislosti s těmi škrábanci, nevím, jakou úlohu by v tom mohla hrát ta svíčka, pokud jste si u dcery nevšimli nějakých popálenin), může se jednat o potíže s drogami (také nevím, jakou roli by v tom hrála svíčka, pokud není cítit, že by dcera něco kouřila), může se jednat o rozvíjející se psychické onemocnění... ale také se může jednat o nějaké méně závažné psychické problémy. Nevím také, kolik je dceři let, zda se objevují i jiné potíže (např. ve škole apod.), které by s nynějším chováním mohly souviset, nevím, zda jste se pokoušeli s dcerou na toto téma mluvit. Napadá mě, zda by nebylo na místě si o tom promluvit s někým z odborníků osobně, ideálně společně s dcerou. Pokud mi napíšete více podrobností a také odkud jste, tak bych se Vám mohla pokusit najít vhodného kolegu nebo zařízení, kam by bylo možné se obrátit.