alkohol+extáze
sluníčko
Dobrý den! Ctěla jsem se zeptat. Sestra vypila na oslavě asi litr alkoholu a potom u ní nastal stav kdy se do ní vtělovali všichni mrtví příbuzní, měla krvavé oči a nemohla dýchat. Je možné, že by to způsobila kombinace alkoholu a extáze, nebo se to může stát jen z alkoholu, je-li ho více, není totiž jisté, že to byl pouze litr. Za odpověď děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To lze dost těžko takto přes internet posoudit. Nevím, kolik je sestře let, jaké má zkušenosti s alkoholem a jinými drogami, jaký je její psychický a zdravotní stav, také není vlastně úplně zřejmé, jaké množství alkoholu sestra vypila (litr piva je něco jiného než litr vodky). Kombinace drog může mít dost nečekané a bohužel někdy dost závažné účinky, je pravděpodobné, že to mohlo být způsobeno kombinaci extáze a alkoholu. Extáze patří mezi drogy s efektem na pomezí stimulačních drog a halucinogenů, při jejím užití nastává riziko rozvoje nepříjemných psychických stavů (stejně jako u jiných stimulačních a halucinogenních drog, efekt nemusí být pro uživatele vždy pozitivní), mohlo dojít k takovému stavu po požití samotné extáze. Alkoholické delirium, ve kterém se podobné věci také mohou přihodit, u sestry nepředpokládám. Vzhledem k tomu, že tyto zážitky mají tendenci se při dalším užití drogy (tím teď myslím hlavně tu extázi nebo jiné podobné látky) opakovat, doporučila bych sestře zvýšenou opatrnost.