Dotaz rodičů
Džamila
Dcera(30), žije s přítelem, vypadá 1,5roku strašně: hubená, až vychrtlá, podrážděná. jakoby vážně nemocná, ale to není. Jíst jí chutná, ale není to nikde znát. Máme podezření na pervitin - tvrdí, že nic nebere, jen někdy si dá jointa. Přítel se o ní vyjádřil, že už nic nebere. Nevím kdo lže-snad oba. Konfrontací bych to asi jen zhoršila, je to její volba. Jsem z toho zoufalá - poroučet jí nemohu, záleží všechno na ní. Jestli opravdu přestala, kdy to bude vidět na jejím vzhledu? Za jakou dobu lze očekávat nějaké zlepšení? Řekla jsem jí jen, že uvěřím - až uvidím. Existuje na můj dotaz odpověď? Děkuji Vám.

Odpověděl:
Dobrý den, po vysazení pervitinu se vzhled uživatelů upravuje poměrně rychle. Rychle znovu nabírají původní váhu, odpočinek jim zpravidla viditelně svědčí. Uživatelé pervitinu však většinou nemají zrovna velkou chuť k jídlu. Možnost, že užívá pervitin tu možná je, ale napadá mě třeba i bulimie, možná kombinace obojího. V obou případech jsou však vaše možnosti pomoci jí velmi omezené, dokud ona sama nepřipustí, že se jí to vymyká z rukou. Doporučuji vám, abyste vyhledala odbornou pomoc - zařízení nabízející poradenství pro rodiče. V Praze je to Poradna pro rodiče SANANIM v Café therapy ve Školské ulici 30. TEl.+420 739 268 527 +420 284 824 234 Přeji vám hodně štěstí. TN