drogy
Valeriew
existuje něco čím by se dala zjistit přítomnost marihuany nebo extáze v moči? třeba nějaké papírky které se ponoří do moče nebo něco co by šlo koupit v lékárně a čím by se to prokázalo? nebo to jde jen u doktora.Pokud něco takového existuje jak dlouho po užití drogy se to může dát ještě zjistit? předem děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Existují testy, "papírky", kterými se přítomnost drog dá zjistit. A dají se koupit v některých lékárnách. Cena jednoho testu na jeden typ drogy se pohybuje kolem 100 Kč. Taky se můžete obrátit na svého lékaře nebo přímo na toxikologickou laboratoř, kde test mohou provést. Více informací o testech "papírcích" můžete najít na www.dynex.cz pod kolonkou Testy na drogy nebo na www.dadebehring.com pod kolonkou Products and Services/ Drug Monitoring. Marihuana se dá detekovat z moči v dost širokém rozmezí 1 - 30 dní od posledního užití, záleží na délce a intenzitě užívání. Extázi je možné zjistit jen několik dní po posledním užití. (P. s. Proč se ptáte?)