nejistota
děkuji za odpověď panu Harantovi. ano ,to že jsem se dozvěděl ,že by mohla přítelkyně brát někdy drogy vyvolalo otázky a nejistotu. otřáslo to se mnou a protože u mne bydlí, tak jsem se raději sbalil já a na pár dnů odešel, abych si to promyslel. opravdu jsem se to dozvěděl od někoho jiného. asi jsem udělal chybu, ale zašel jsem za tím člověkem, abych se dověděl sspoň něco a teď je to všechno horší. zjistil jsem , že byla rok v komunitě a vzal si kontakty na další lidi. Ale to je přece zásadní věc. rok života se jen tak nevymaže. proč lže a nota bene, když se přímo zeptám. celá ta situace je na...

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím, snad najdete v mých následujících uvahách něco, co Vám alespoň trochu pomůže. Vymazat roky z něčího života nejde, ale i kdyby, zrovna ten rok, co byla přítelkyně v komunitě bych rozhodně nemazal. Ono vydržet tam celý rok už něco znamená. Člověk tam na sobě dost zapracuje, je k tomu u svým způsobem donucen. Sám jsem tam několik let pracoval a když si vzpomenu na ten rozdíl u klientek při nástupu a odchodu... Ve svém okolí najdu pár lidí (např.i kolegů), kteří v minulosti brali drogy a nyní jsou se závislostí a svojí minulostí vypořádáni a od ostatních se v ničem neliší. Žijí ve vztazích, pracují, vychovávají děti... Po určité době je možné závislost "přerůst" a není to o nějakém každodenním boji s chutěmi, hlídání všeho možného.... Na druhou stranu nebudu tvrdit, že to tak vždy dopadne. Jsou i případy, kdy po léčbě člověk zase zažal brát... Můžu se zeptat, z čeho pochází největší obavy a nejistota? Je to něco neznámého, děsivého v její minulosti; anebo strach z budoucnosti? Nevím proč, ale stále musím myslet na Vaši přítelkyni... Napadá mě, že o tom mohla mlčet a pak zalhat z obav, aby o vztah nepřišla. Může mít i zkušenost s tím, že reakce lidí může být vyhraněná - odmítnutí, anebo může následovat množství otázek. Co, kolik, kradla jste apod? Nechci ale mluvit za ní, odpověď proč o tom mlží ví pouze ona sama. Rozhovor s přítelkyní Vás ale nejspíše ještě čeká. Nedokáži si představit, aby se to přešlo mlčením. Přeji, ať se příliš nezasekáte v nekonstruktivních výčitkách. Když bude potřeba, znovu napište. Přeji hezký den. TH