Auto thc, alkohol
bello
Dobry, ako je to s testami ktore maju policajti. Napr. vecer dam jointa a rano ma zastavia a daju mi test na thc. Uvediem priklad: Ten joint na mna posobil mozno 3hod, potom sa vyspim a rano uz niesom pod posobenim tejto latky. to znamena ze uz niesom pod vplyvom omamnych latok alebo ano? Vecer sa opijem a po vyspati uz tiez niesom pod vplyvom omamnej latky alkoholu. Je to nejak osetrene? ako to je?

Odpověděl:
Dobrý den, testování na požití alkoholu a THC při silniční kontrole se mírně liší. V případě marihuany vám policie provede nejdříve orientační test (ze slin nebo potu). Tento test zachycuje jak aktivní THC v organismu (což znamená, že jste pod vlivem) tak i jeho metabolity, což znamená, že jste v nedávné minulosti sice THC požil, ale pod vlivem již nejste. Tyto orientační testy však nejsou schopny rozlišit "aktivní THC" a metabolity THC. Proto je v tomto případě potřeba trvat na provedení laboratorního testu z krve, který již toto rozlišit umí. Pokud vám budou nalezeny pouze metabolity THC, neměl by z toho pro vás plynout žádný postih, pokud to však bude aktivní THC, věc bude mít samozřejmě další právní důsledky, jelikož jste řídil pod vlivem. Aktivní THC se v organismu drží cca 12, max. 18 hodin po užití marihuany. Dechová zkouška na alkohol prokáže, zda máte alkohol v krvi a jste tedy pod jeho vlivem. Týká se i zbytkového alkoholu např. následující den. Následná krevní zkouška vyloučí případnou falešnou pozitivitu a zjistí, kolik máte přesně promile. Závěrem bych zdůraznila, že odmítnutí orientačního i krevního testu vždy znamená, že na vás z právního hlediska bude pohlíženo, jako byste řídil pod vlivem. Vaše subjektivní pocity, že se již opilý či zkouřený necítíte, nejsou v tomto ohledu směrodatné. Rozhodně se vyplatí být opatrný a než sednu za volant raději počkat. V závislosti na konkrétní situaci a konkrétním výsledku testu se pak odvíjí právní důsledky - od odebrání řidičského oprávnění a zákazu řízení na různou dobu, přes finanční pokutu, až po trest podmíněný či nepodmíněný - např. v případě způsobené dopravní nehody s vážnými následky.