intoxikace lsd
logenlol
dobrý den. syn je již 5 dnů bez svého souhlasu zato však v souladu se zákonem (viz. zákon č.20/66 Sb., §23, odst. (4), písm. b)) v psychiatrické léčebně na akutním lůžku po požití neznámého množství lsd, kombinovaného z marihuanou, alkoholem a antibiotiky. s lsd již experimentoval i dříve. navštěvuji ho každý den. prostředí a spolupacienti jsou deprimující. z mého pohledu je zatím (snad) polodebilní, známky intoxikace stále přetrvávají... budu vděčný za každou radu, názor... moc děkuji docela nasraný otec, který by ale rád pomohl.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve složité situaci a potřeboval byste nějakou podporu a radu, jak pomoci. Bohužel nepíšete, kolik je synovi let, ve které léčebně je hospitalizovaný, zda jste hovořil s někým s lékařů o tom, jak vypadá synova hospitalizace výhledově, jaká je prognóza, zda se stav lepší v průběhu těch několika dní nebo spíš přetrvává stejný... Po takovém koktejlu, který popisujete, že syn užil, se může stát, že se rozvine tzv. toxická psychóza nebo jiné závažné psychické potíže, obvykle však stav spontánně odezní po několika dnech, maximálně týdnech abstinence od drog. Výjimečně se stane, že stav přetrvává a u syna užití drogy vyprovokovalo dříve skryté problémy. V tuto chvíli bych se pokusila být trpělivá, někdy to může trvat déle než se dá hlava po takovém zážitku zase dohromady, ale obyčejně se to skutečně postupně zlepší. Pochybuji, že antibiotika by měla na výsledek nějaký vliv, i když pokud syn bral antibiotika v souvislosti s nějakým onemocněním, mohl být organismus oslabený nemocí a to mohlo výsledný stav podpořit, ale počítám, že zásadní je to užití LSD. Halucinogeny mohou napáchat paseku i po jednorázovém užití, zvlášť pokud se jednalo o velkou dávku a navíc v kombinaci s marihuanou, která patří také mezi halucinogenní látky, i když s významně jemnějším účinkem, a alkohol to také jistě nevylepší. Napadá mě, že pokud jste s nikým z psychiatrů z léčebny, kde syn nyní je, situaci nekonzultoval, asi by to bylo na místě. Přinejmenším byste získal objektivní informace o synově stavu a také by bylo asi dobré se poradit o tom, jak dál po ukončení hospitalizace. Myslím, že by bylo asi vhodné, aby syn i potom využil nějakou odbornou pomoc, byť ambulantně a byl aspoň po nějakou dobu v kontaktu s psychiatrem (je bohužel možné, že to bude nezbytné, nikoli pouze vhodné). Vám bych mohla doporučit kontaktovat někoho z odborníků nebo zařízení, které se zabývá pomocí rodičům a blízkým lidí, kteří se dostali do potíží s drogami. Mohl byste se o situaci poradit, získat potřebnou podporu, najít způsob jak teď se synem nejlépe komunikovat... Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla poslat konkrétní kontakty jednak pro Vás, a jednak i na případnou následnou péči pro syna. Zatím držím palce.