Játra
Dodbý den, chtěla jsem se zeptat, už třetí den mě bolí játra a při námaze (chůze, o běhu ani nemluvím..) mě bolí mnohem víc. Jsem nezletilá a beru pervitin nitrožilně proto se obracím na vás. Ve čtrnácti jsem začala nosem a menšími dávkami. Teď mi je sedmnáct a jsem na tom po fizické stránce trochu špatně. Četla jsem si o hepatitidě C ale příznaky nemám. Akorát mě bolí játra a je mi na zvracení. Tak doufám že mi poradíte. Jo a kdyby jste nevěděli tak mi prosím napište kam se můžu obrátit na testy. Anonimní a hlavně zadara jsem z okresu Karviná. Předem děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, příznaky hepatitidy C (nebo také B, ta také není vyloučená)bývají dost různé. V každém případě pokud Vás bolí játra a je Vám na zvracení, není to vůbec v pořádku. Měla byste si jednak nechat udělat testy na všechny hepatitidy a jednak se nechat i vyšetřit lékařem. Pokud máte strach k lékaři jít, zajděte do Káčka (Hřbitovní 12, Havířov - Šumbark, 736 01,telefon: 596 884 854), dost pravděpodobně tam budou dělat i anonymní testy, nebo budou mít alespoň kontakt na někoho, kdo bez problémů a bezplatně drogové uživatele testuje.