Pokračování léčby
Andrejka
Dobrý den, potřebovala bych od Vás poradit. Můj přítel má za sebou dlouholetou drogovou závislost. Má za sebou rok léčení v terapeutické komunitě v Dubí, před 2 měsíci přešel na chráněné bydlení na švermově, bohužel tam byla jednorázová recidiva s alkoholem a okamžitý vyhazov. Mužete mi poradit nějaký další postup? pokračovat ambulantní léčbou nemá dlouhodobý význam, venku to neustojí. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud má přítel dokončenou komunitu, měl by život venku s ambulantní podporou ustát. Je dost těžké takhle na dálku radit, co dál, o tom by se měl poradit hlavně na chráněném bydlení. Relpas je - i když to zní divně - běžnou součástí abstinence. A relaps na alkoholu není nic, co by se nedalo překonat. Zkuste se tím nenechat úplně rozhodit, pokud přítel zvládá dobře vše ostatní, ať si v klidu najde ambulantní doléčování a pracuje tam na prevenci dalšího relapsu. Nemá smysl, aby jen kvůli jednorázovému napití chodil znovu do pobytové léčby. To by bylo kontraproduktivní.