Kam jít při odvykání?
XXX
Dobrý den, chtěla bych poradit, kam se můžu obrátit při odvykání. Jde mi o zařízení, kde by mi anonymně mohli provést lékařské testy ( HIV, hepatitida, ..) a poskytli spíše psychickou pomoc a v případě, že by to nestačilo, tak jiné řešení ( komunita, ambulantní léčba)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tato poradna je anonymní, takže se nemusíte obávat, že by se informace dostaly někam dál. Ve Vaší situaci by bylo nejlepší se obrátit na kontaktní centrum pro uživatele drog, je to zařízení, kam můžete přijít anonymně, bez objednání a služby jsou poskytované bezplatně. Kontaktní centra (káčka) jsou v ČR v každém větším městě, takže pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit nějaké konkrétní zařízení, případně i odkázat na konkrétního kolegu, pokud budu někoho z pracovníků znát osobně. V káčku si jednak můžete vyměnit injekční materiál za sterilní, využít zdravotního ošetření, probrat s někým nezávazně svojí situaci a případně se poradit o léčbě. Testování na infekční choroby se v rámci káček obvykle také dělá, nicméně v poslední době byl trochu problém s dostupností testů pro kontaktní centra, takže nemohu zaručit, že je nyní dělá každé zařízení. Jistě by Vám ale byli ochotni zajistit testování někde jinde. Zatím držím palce a myslím, že Vaše rozhodnutí se obrátit někam, kde si budete moct promluvit a využít nějakou podporu, je v tuto chvíli to nejrozumnější, co můžete udělat.