alkolismus-nevěra-rozvod
arish
Dobrý den, ráda bych se na Vás obrátila hned s několika dotazy...... Ač pocházím z Moravy, alkohol mi dost dlouhou dobu nic neříkal,to až po několika letech "šťastného" manželství (s hádavou tchýní, tchánem, co věděl všechno nejlíp a vždy muselo být po jeho a manželem,který radši utekl za kamarády do hospody, takže jsem si to vpodstatě "vyžrala" i za něj) tak jsem zjistila, že jednodušší a hlavně příjemnější než po nocích brečet do polštáře, tak je lepší dát si vínko na spravení nálady (nebo spíš na otupění). Pak jsem nastoupila po mateřské do práce,mezi lidi, tak tyto "dýchánky" téměř ustaly (ze všeho jsem se vymluvila v práci),jenže pak nás skoro ze dne na den "rozpustili" a já v tom začala lítat nanovo....V roce 2007 jsem absolvovala 4 -měsíční léčbu - naprosto v pohodě, jenže pak jsem zjistila, že si našel milenku....skončilo to u láhve vína a rozvodem...Odstěhovala jsem se k rodičům, zhroutila jsem se, takže jsem nakonec souhlasila s další léčbou - tentokrát jen na 6 týdnů.Mezitím chtěl, abych se vrátila, že to s "ní" skončil a i když mě od toho všichni zrazovali,bohužel jsem je neposlechla (udělala jsem to hlavně kvůli synovi, který zůstal v jeho péči - vyhrožoval tenkrát, že na mě vytáhne jak Dobřany, tak kdejakou láhev a špínu, tak jsem radši souhlasila).Takže další léčb a opět v pohodě, vrátila jsem se plná elánu, optimismu, že už to konečně zase bude všechno v pořádku.Toto nadšení mi vydrželo zhruba měsíc,než jsem zjistila, že to s tou "paní" táhne pořád (prý ji měl v záloze, protože JEMU bylo naprosto jasné, že to nevydržím a napiju se -že on pro to,aby to tak nakonec dopadlo ale udělal maximum, tak to mu nedošlo dodnes...).Po 2 týdnech jsem se naštěstí vzpamatovala, konečně mi došlo, že ani on, ani ta jeho cuchta za to nestojí a dnes,i když je to občas hodně těžké, jsem "čistá"..a doufám, že tak zůstanu co nejdýl,hlavně kvůli synovi... No a teď ty dotazy: 1) Synovi v červnu bude 15 let, rád by do mojí péče, už bude brát soud jeho názor v potaz? Nebo až od kolika let? 2) Ex-manželovi po rozvodu zůstalo auto, chalupa, dům, stavební spoření, mně stavební spoření a údajně vybavení domácnosti... Chtěla bych se zeptat - chalupa je de facto tchyně (její rodný dům), ale skoro 16 let jsem to tam jezdila renovovat (původně to byla jen ruina) a taky zařízení a opravy jsme pořizovali ze společných peněz, mám tam tedy na něco nárok? A je třeba to nějak doložit? 3) Dům,kde jsme bydleli, odkázal tchán krátce před smrtí ex-manželovi...To je samozřejmě v pořádku, jenže taky jsme opravovali a pořizovali si spoustu věcí ze společného jmění...taky jsem slyšela, že do tří let od rozvodu mám uplatnit nějaké "majetkové vypořádání"- mohli byste mi, prosím, k tomu napsat něco bližšího? Předem děkuji za odpověď. Přeji hezký zbytek víkendu Kamila

Odpověděl:
Dobrý den, především bych vám chtěla pogratulovat k abstinenci a popřát, ať vám odhodlání vydrží už napořád. Určitě jste prošla komplikovanou životní situací a určitě by bylo moudré zůstat i nadále v kontaktu s odbornou podporou, kam se v případě, že se nebudete cítit dobře, budete moci obrátit. Jinak dotazy, které píšete, jsou dotazy na právníka. Aby vám na ně mohl kvalifikovaně odpovědět, určitě by potřeboval řadu doplňujících informací a podkladů. Bezplatné právní poradenství tohoto druhu poskytují například občanské poradny, jejichž adresář najdete na stránkách www.obcanskeporadny.cz, kde si budete moci vybrat pro vás nejdostupnější kancelář. Přeji hodně štěstí.