pervitin
.
dobry den uz delsi dobu pozoruju pritele a zjistila sem ze snupe pervitin a vsimly si toho i jeho rodice,zkousely sme ho dostat na leceni ale stale rika ze neni zavisly a ze tomu nerozumime.ted ze zoufalosti sme mu zacali i koukat do telefonu aby sme neco zjistily a uz vime i kdo mu to dava,ale on kdyz mu napise ze potrebuje 2kg zlutych jablek a nejake kalvy mluvi v nejakych divnych slovech.chtela jsem poprosit jestli byste mi neporadily co by to mohlo znamenat a jestli na internetu bych nasla neco o tech jejich zkratkach jako je napr,kalvy a co to znamena.vubec tomu nerozumime.predem dekuju za pomoc s pozdravem simona

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, každý dealer se svými zákazníky má jiné šifry. Nejspíš to prostě bude znamenat, že potřebuje tolik a tolik pervitinu nebo něčeho jiného. Ale to je možná celkem jedno. Záleží na tom, koho chcete o čem přesvědčit? On ví, že bere drogy. Vy to víte také. Hru na kočku a na myš, jestli mu dokážete že bere nebo ne, nemůžete se zkušeným uživatelem drog nikdy vyhrát. Proto je lepší se do ní ani nepouštět. Není také moc důstojné - a kromě toho to není k ničemu - koukat potají dospělému člověku do telefonu. Možná by bylo dobré doplnit si informace o tom, co vlastně drogy a závislosti v rodině znamenají. Doporučovala bych Vám zajít k odborníkovi, do centra pro závislé a jejich rodiny, a informovat se tam na vše, co potřebujete vědět a poradit se, jak postupovat dál. V každém případě se nepřetahujte s přítelem o to, jestli je už závislý nebo ještě ne, ale spíše se s ním bavte o tom, jak se Vám vedle něj žije, jak drogy ovlivňují Váš vztah a jestli jste ochotná s ním žít, pokud bude fetovat a lhát Vám.