párty piluky
jiri
Dobrý den,nedávno jsem se setkal s párty pilulkami (Party Pills). Mé okolí mi tvrdí,ze jsou zcela legální a bezčné,protože jsou vytvářeny z rostlinných výtažků. Je to pravda? Děkuji Jiří

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, party pills jsou u nás legální, v některých zemích (USA, Nový Zéland, Austrálie...) ne. Na stránkách http://www.harmreductionjournal.com/content/4/1/18 najdete zajímavou studii právě z N. Zélandu o užívání party pills včetně negativních efektů (bohužel jen v angličtině). Většinou jsou zde popisovány neagtivní příznaky fyzické během intoxikace (bolesti hlavy, pocity na zvracení, krvácení z nosu), ale i psychické jako úzkosti, paranoia, napětí. Psychické potíže jako deprese, úzkosti apo. nastupují většinou až po odeznění účinku (podobně jako u extáze). To, že jsou party pills "přírodní" vůbec neznamená, že musí být bezpečné. To je trochu lichý argument. Pak by byly naprosto bezpečné mezkalin, koka, lysohlávky apod.