co doporučit vnukovi 21 let
hofftan
Hezký den, začal fetovat už v základní škole došlo to až k soudu. Učení na čtyři roky, v třetím roce skončil, dále se fláká. Různá zaměstnání všude skončí ve zkušební době, už má skoro ročni hezkou dcerku ale není sní. Fláká se nemá žádný příjem. Co mu mohu poradit nebo pomoci. Děkují

Odpověděl:
Dobrý den, ideální by samozřejmě bylo, kdyby se vám povedlo vnuka motivovat ke změně chování. Pokud je primárně příčinou jeho problémů závislost na drogách, přesvědčit ho, aby vyhledal odbornou pomoc a nastoupil nějakou formu léčby. Což bývá většinou ten zásadní problém. Váš vnuk je plnoletý a je tedy za svá rozhodnutí a život plně zodpovědný. A pokud on sám nemá zájem něco v životě změnit, těžko ho k tomu donutíte. Každopádně ho však není dobré v jeho současném životním stylu nějak podporavat (např. půjčováním peněz či "žehlením" jeho průšvihů) a také mu naznačit, že pokud se rozhodne se sebou něco dělat, najde u vás podporu. Určitě je to náročná situace a možná byste uvítali, kdybyste si o tom někde mohli jako rodina promluvit osobně alespoň vy a probrat, jak k nějakým změnám vnuka motivovat. Když tak dejte vědět region, může vám zkusit nějakou poradnu doporučit.