Drogující syn
Maminka
Dobrý den. Syn droguje několik let, s přestávkami, pervitin , problémy jsou s nim od 15, začal s trávou , byl líný se učit. vyhružky nepomáhají, dnes je mu 24, snařžila sem se aby se léčil, na Slovensku. byl tam týden, sokromá skupina, odešel po 10 dnech. Co s ním,?pracuje s otcem soukromně a ten to nechce vidět jenom mu domlouvá, nechápe tu situaci, myslí že mu stačí jenom domluvit. ja sem ted v zahraničí, syn je s bábou, kt. se o něho stará. dcera jezdí dom z Prahy z vysoké školy a jenom mě informuje. co se děje. Syn kramaří. Jak se jednou do toho obout a udělat s tím něco? Zatím sme nemeli sílu s tím nic udělat. Syn jenom slibuje. Před 3 roky se to ještě vše skomplikovalo že manžel opustil rodinu. Syn do toho spadl tehdy plnou hubou. Synovi je 24. Zlobíme se s ním už skoro 10 let. řekla sem manželovi že musí začít žít sám, protože se jinak o nic nestará, pracuje potom nepracuje hlavně v zime, potom droguje. Co s ním? Děkuji Maminka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v první řadě by bylo dobré, kdybyste se sjednotili v rodině v tom, jak vůči synovi postupovat. Jestliže jinak postupujete Vy ze zahraničí, jinak otec, který s ním je, jinak babička, pak je to pro něj jednak matoucí a jednak i pohodlné. Vždycky najde někoho, s kým se zrovna může domluvit. Zkuste se tedy sejít a dohodnout se, co a jak. Zároveň bych doporučovala navštívit odborné zařízení, kde byste probrali vše, co už jste vyzkoušeli a mohli se poradit o dalším postupu. V Praze (mohla by tam zajít dcera, nebo pokud sem i Vy někdy jezdíte) je např. k dispozici Poradna pro rodiče SANANIM (www.sananim.cz).