alkohol
jaja
dobrý den,muj brácha má delší dobu problémy s pitím,rozpadl se mu 5ti letý vztah s dívkou,které zdemoloval byt,málen skočil s okna..,jak mu pomoci aby opravdu nastoupil léčbu.on totiž slíbí že se bude léčit,ale nikdy na psychiatrii nedojde ačkoliv je tam už objednán,níčí celou naši rodinu.má období klidu kdy nepije pak se dostaví smutek a deprese a pak třeba týden pije v kuse a zase dokola.zatím ho nevzhodili z práce.co s tím dik jaja

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, mít v rodině alkoholika je podobné jako se závislým na drogách. Změnu musí chtít hlavně on sám, nemá smysl ho do ní nutit proti jeho vůli. Na druhou stranu mu k ní můžete dopomoci tím, že se domluvíte (nebo spíš matka s ním) na jasných pravidlech, za kterých budete ochotni ho podporovat, pomáhat mu. Jestli tedy on slibuje kontakt s psychiatrem a nedodrží to, pak ani Vy byste mu neměli vycházet vstříc v tom, co po Vás požaduje. Jedině tak si uvědomí, že se rodina nebude řídit jeho závislostí. V tomto případě ovšem vidím ještě velký problém v rodinné situaci. Dokud rodina trpí jednoho alkoholika, který negativně ovlivňoval celý život ostatní, je těžké chtít po druhém, aby se choval podle pravidel. Určitě bych doporučovala rodinnou terapii, ať už se jí zpočátku zúčastní kdokoli, třeba jen Vy s matkou. I tak by to mělo smysl a snad by se podařilo časem navázat spolupráci i s ostatními.