dibla
přeji hezký den,prosím o pomoc,mám 16-ti letou dceru,vím,že zkoušela kouřit trávu,myslela jsem,že domluvou vše skončilo,ale má časté změny nálad a včera jsem zjistila,že nám sebrala lék Neurol,který kdysi předepsal lékař manželovi,ten ho však neužíval,balení bylo skoro celé,nyní je poloviční,načaté plato jsme našli u dcery v pokoji,bojím se,že je to začátek konce a nevím,jak to řešit.Vždy jsem se snažila být s dcerou spíše kamarádka a teď vím,že to nepůjde.Zatím mlčím,dělám,že o ničem nevím,jen počítám léky.

Odpověděl:
Dobrý den, především nepanikařte a zkuste si zachovat chladnou hlavu, i když je to pro vás náročné. Experimentování s látkami, které ovlivňují psychiku k pubertě a adolescenci patří a nemusí to nutně znamenat nějaké "tragické konce". Chápu, že jste vyděšená a nejistá, co dál. Každopádně bych stavěla na tom, že jste se vždy snažila mít s dcerou kamarádský a věřím, že i otevřený vztah. Pokuste se tedy s ní i nadále co nejvíce komunikovat v tomto duchu. Spíše než o vyhrožování nebo "vyzvídání" se snažit s dcerou mluvit o tom, jak se cítí, co ji trápí, jaké má problémy a jak se případně staví k drogám obecně. A také se zaměřit na to, aby dcera doma a ve škole nějak přiměřeně fungovala a například dodržovala to, na čem se dohodnete. Víte, ono to většinou není jen drogách, zpravidla je na to nabalena i řada dalších problémů, které je potřeba nějak rozkrýt a pořešit. Optimální je, když se do toho zapojí oba rodiče. Možná by vám pomohlo, zajít si o tom někam popovídat osobně, protože se obávám, že internetové poradenství k uspokojivému řešení takovýchto problémů nemá dostatečné možnosti. Poradit se můžete zajít samozřejmě i vy sama, bez dcery, pokud by k tomu měla nějaký zásadní odpor. Nevím, nakolik je to pro vás přijatelné a jakým směrem se problém v posledních dnech vyvíjel. Každopádně, kdybyste měla o nějakou odbornou pomoc zájem, dejte vědět region, zkusíme vás k někomu vhodnému nasměrovat. Hodně štěstí a sil.