MDA
Helena
Prosím o vysvětlení odpovědi,jsem laik a vůbec tomu nerozumím, o čem jste psali MUDr. Páleníčkovi. Čtu si Vaše všechny odpovědi a zatím stíhám s vyjímkou této odpovědi. Prosím o vysvětlení. Pracuji v rosmké problematice jako "romska poradkyne" při OkÚ a začínám se zajímat o drogové problémy, jsem v nich úplný laik. Cítím ale, že v mém okrese (Jeseník) se drogy rozbíhají docela solidně, v romské menšině hlavně čichání toluenu, okena + alkohol u mládeže a dětí. Proto Vás teď budu častěji "otravovqat" o informace. Děkuji Helena

Odpověděl:
MDMA (3,4-metylendioxymetamfetamin) je účinná látka, která je nejčastěji obsažena v tabletách extáze. Extáze je syntetická taneční droga vyvolávající pocity blaha, sounáležitosti s okolím a "lásky" k ostatním lidem, se stimulačním (dodává pocit nadbytku energie) a částečně i halucinogenním účinkem. Nejčastěji bývá užívána právě na tanečních parties (a dnes i na diskotékách) s reprodukovanou hudbou (house a techno). MDA (3,4-metylendioxyamfetamin) a MDEA (3,4-metylendioxyetylamfetamin) jsou látky které jsou jí velmi blízké co se struktury i účinku týče a jsou to i dvě látky, které se v tabletách extáze objevují nejčastěji hned po MDMA (bráno ve světovém měřítku). Jinak bych vás rád ujistil, že vaše dotazy nás (mě) rozhodně neotravují, takže jen do toho, ptejte se dál.