Jarda
Zhruba rok jsem užíval 1 až 1,5 gramu heroinu denně. Snížil jsem dávku na 0,5 gramu. Před třemi dny jsem s tím přestal uplně a je mi opradvu k uzoufání zle, přesto to chci vydržet.Hrozně rád bych si o tom s někým promluvil tajím to uspěšně rok a mam skvělou práci.Už to prostě dál nešlo.nejhorší je, že nemám vubec chuť do života.A to je mnohem horší než celej pitomej absťák

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, především oceňuji, že jste se rozhodl s heroinem přestat. Fyzické abstinenční příznaky by měly z nejhoršího odeznít v průběhu dalších dvou dnů, i část těch psychických potíží souvisí s tím vysazením (depresivní stavy, nespavost, úzkost) a ty nejvýraznější projevy pak obvykle také samy odezní. Myslím si, stejně jako Vy, že ten absťák na tom celém není to nejhorší, i když chápu, že je to teď pro Vás obrovská zátěž, mnohem náročnější je pak ta prázdnota a boj se závislostí psychickou, která Vás nutí nad heroinem znovu a znovu přemýšlet a která způsobuje chuť na drogu i delší dobu po vysazení. Myslím, že je nanejvýš rozumné Vaše rozhodnutí, že byste si o tom chtěl s někým promluvit. Asi by bylo fajn, kdyby to nebyla rozmluva jednorázová, ale nějaká kontinuální podpora, protože zanedlouho se Vám podaří překonat ten fyzický stav, který teď prožíváte, ale spadnout do toho člověk může znovu i poté, riziko je ovšem výrazně menší, pokud využijete nějakou odbornou pomoc. Níže posílám odkaz na kontaktní centrum pro uživatele drog v Plzni, tam můžete zajít a požádat o konzultaci (i bez objednání, anonymně a bezplatně), případně se ještě můžete obrátit na psychiatrické ambulance (kontakt také viz níže), kde se zaměřují na problematiku závislostí. Přeji hodně štěstí a kdyby se cokoli nedařilo, tak znovu napište. Plzeň, Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s. Kontaktní centrum Havířská 11, Plzeň, 301 00 telefon: 377 421 374 fax: 377 421 374 Mgr. Dagmar Špillerová http://www.cppt.cz Plzeň, Psychiatrická klinika Fakultní nemocnice Oddělení pro léčbu závislostí (ambulance) Alej Svobody 80, Plzeň, 323 00 telefon: 377 103 100; 377 103 101 Doc. MUDr. Jiří Beran, CSc. http://www.fnplzen.cz Plzeň, Psychiatrická ambulance Poliklinika Plzeň Švihovská 14, Plzeň, 301 00 telefon: 972 523 220 MUDr. Miroslava Synková http://www.zpp.cz