testy
noname
Dobry den, mam dotaz. Za predpokladu, ze je u nekoho zahajena lecba interferonem+ribavirinem, je mi jasne, ze se asi delaji testy na drogy...Je vsak mozne, ze jsou tyto testy delany bez vedomi dotycneho, nebo je dotycny informovan o tom, ze se tyhle testy provadeji? Zajima me to z ciste zvedavosti, zdali je dotycny alespon informovan ....Dekuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vzhledem k tomu, že se testy na přítomnost drog v takovém provádí ze vzorku moči, není dost dobře možné, aby o tom dotyčný nevěděl. Předpokládám, že se testy dělají namátkově a nejspíš je pacient čas od času požádán, aby poskytl moč pro testování. Nepředpokládám, že by byl o testování informován dopředu. Ty testy se nedělají jen tak pro radost ošetřujícího personálu, pokud dotyčný užívá drogy, tak léčba nebude mít patrně žádoucí efekt a navíc může při rizikovém chování souvisejícím s braním drog dojít k reinfekci hepatitidou C i při dobrém účinku léčby. Léčba interferonem je mimo jiné totiž i dost nákladná.