Prosím o radu
Aný
Znám ženu, která užívá rohypnol, hypnogen a jiné léky. Zapíjí je alkoholem popřípadě alpou. Prosím o radu jak jí pomoci. Léčit se jít nechce, je smířená se svou závislostí. Předem děkuji za radu. Aný

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nepíšete, jaký máte k této ženě vztah, proto je dost těžké poradit, co byste mohl/a dělat. Pokud sama nechce nic změnit, bude to velmi obtížné, jestli Vám není nějak obzvlášť blízká. Co se týče těhotenství, celou situaci to výtazně mění. Kombinace hypnotik a alkoholu je pro dítě obzvlášť nebezpečná až smrtelná. Pokud dítě těhotenství přežije, je zde výrazné riziko postižení, fyzického i psychického. Zkuste s jeho matkou mluvit hlavně o tom, jak moc své dítě ohrožuje a co se může stát.