Dobrý den,potřebuji pomoci
mates
policisté mi při běžné policejní kontrole(21:40)dělali test na alkohol (nic zvláštního 19ti letý kluk za volantem)tento test mi dopadl negativní.podle slov policistů jsem jim přišel aktivní s rozšířenými zornicemi přistoupili k testu na drogy.Na ten sem bez váhání přistoupil(taky proč ne).Po 15 minutovém čekání v autě a drobnou rozpravou s policií odkud jedu a co jsem dělal jsem podoktnul že drogy neužívám že jedu z práce se svou přítelkyní která tam pracuje se mnou(brigáda v pekárně-jseme studenti).Policisté se mě ptali kolik to nese,jestli studuji atd...řekli mi ať si sednu do auta a počkám na výsledek testu.Po těchto 15-ti minutách přišel příslušník a řekl:pane řidiči pojdte se mnou.Vydíte proužek u CA???říkám tu slabou rysku?ano vidím tak toje pozitivní test na canabis.Zůstal jsem v šoku.Říkám:Můžete mi to vysvětlit?je to jednoduché mate v sobě látku z mariuhany.Říkám jedu z práce nikde jsem nebyl drogy neberu.To nemusí být z dneška.říkám a z kdy?Drží se to v krivi až 16 hodin.Říkám s nikým jsem nic nekouřil.Nyní vás vyzívám k testu odběru biologického materiálu (ten můžete odmítnout) pojedete s námi.říkám moment.šel jsem to říct přitelkyni ta se rozbrečela a říká jak je to možný však jsme 3dny non stop spolu a nic jsi nedělal.říkám právě.Říkám nikam páni s vámi nejedu před jízdou ani během jízdy jsem nic neměl a proto nevidím důvod s vámi někam na nějaké testy jezdit.pochopitelně jsem měl i strach co kdyby náhodou fakt to ve mě bylo,ale vrtalo mi hlavou odkud.nehledě na to že přitelkyni nebylo z toho nebylo moc dobře a spěchali jsme k ní domů.policista to můžete,ale hůř pro vás.jelikož jsem nic nepožil a vy máte test pozitivní nesohlasím s ním a odmítám.policista mi řekl vypíšeme zprávu o dopravním přestupku a pustím vás dobrá tedy.Policisté do protokolu uvedli že jsem odmítl se podrobit zkoušce odběrem biol. mat. napsal jsem tam svou výpověď že nevím jak je to možné že během jízdy ani před jízdou jsem nic nepožil proto jakýkoliv další test odmítám.dali mi to podepsat.řekl mi v další jízdě vám zakazuji ale stát tady nebudu a předpokládám že vy taky ne.v tom jim zavolala vysílačka ohledně nějakého střílení utíkali pro vesty protokol hodili na zadní sedadlo nic mi nedali žádný papír který by byl pro mě nic.rozloučili se a odjeli.ještě jsem zapoměl podotknout že mi sdělil že test je slinný a nemá prkaznou hodnotu.dva měsíce jsem čekal přišel dopis z magistrátu že semnaplnil skutkovou podstatu paragrafu 22 odst. 1 písm. d).jsem předvolán k ústnímu jednání na magistrát k PŘESTUPKOVÉMU ŘÍZENÍ.Přítelkyni napadlo že den před tím kdy jsme se šli bavit na místní hospodskou tancovačku jsem kouřil nabídnuté cigarety jiných lidí a jestli to není právě to proč byl test pozitivní.Podotýkám že s drogai neám nic společného nikdy sem nebyl předtím stíhán ani ztráta jednoho bodu za půl roku řízení a žádné problémy se zákonem.PTÁM SE???Mám nějakou šanci že nepříjdu o řidičák???může být má přítelkyně u tohoto jednání jelikož je mým jediným svědkem???Nebo už je ted rozhodnuto a já si jdu pouze pro sdělení???Bude se někdo zajímat o můj názor???Opravdu nevím co mám dělat ztráta řidičského oprávnění z ze spáchání tak vážného přestupku mi nahání mráz po zádech.Mám se šanci nějak bránit???Předem vám děkuji za odpověď!!!Omluvte chyby píši v rychlosti a co nejvýstižněji.DĚKUJI VÁM ještě chci napsatže během 3měsíců co jse měl v té době svůj vůz mě kontrolovalo nezpočet hlídek a nikdy jsem neměl problém.V práci jsem byl od 10:30 do 21:10 mezitím jsem byl v obchodě a pak kontrola 21:40 byla to neděle.OPRAVDU VÁMDĚKUJI PROSÍM ODPOVĚZTE. Martin Ostrava

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že Vás situace zmátla a rozrušila. Testy na THC (účinnou látku marihuany) ze slin, které používá policie, mohou být bohužel výjimečně falešně pozitivní, stejně jako i jiné orientační testy na přítomnost drog. Vyšetření, které jste odmítl, by s největší pravděpodobostí potvrdilo, že se jednalo o falešně pozitivní výsledek. To, že byste si nevšiml, že v nabídnuté cigaretě v hospodě, je i něco jiného než tabák, považuji za nepravděpodobné. Takže jste se nejspíš neměl čeho obávat, a důsledek je v případě odmítnutí toxikologického vyšetření podobný jako v případě potvrzení pozitivního nálezu. Ale rozumím tomu, že jste se vyšetření nechtěl podrobit, pokud jste byl přesvědčen, že Vás obvinili neprávem. Nedokážu Vám nyní přesně říci takto přes internet, jak by bylo nejlépe postupovat dál, co se týče přestupkového řízení. Mohu Vám doporučit kontaktovat Právní poradnu A. N. O., kde se kolegyně právničky zabývají právními aspekty drogové problematiky (mimo jiné poskytují i bezplatnou právní pomoc lidem, kteří se dostali do potíží v souvislosti s užíváním drog a jejich blízkým. Váš problém sice nesouvisí s Vaším užíváním drog, ale je to právní potíž v souvislosti s drogami, takže by se Vás měly ujmout). Zkuste tam zavolat, jistě Vám rády poradí i telefonicky a budete se cítit jistější v jednání s policií / úřady. Kontakt najdete v pravé dolní části těchto stránek nebo na webu www.asociace.org / Právní poradna. Pokud by byl nějaký problém, tak znovu napište, můžeme zkusit najít jiný kontakt na bezplatnou právní pomoc. Zatím držím palce.