Lucie
Moc děkuji za odpověd, memu přítely je 34 a v minulosti zkousel pervitin. On sam rikal ze ví kdyz si da alkohol,tak je to spouštěci signál a vetšinou si da kokain. Ríka ze ho to mrzi a ze stim chce neco delat, ze stim prestane sam. Mluvíme o tom první 2dny,pak když na toto tema navazu tak je dotcenej a nechce se o tom bavit. Dříve to nědělal, až ted zijeme spolu 2roky a myslím,že nám to klape, nehádáme se a jsme v pohode, je pravda, ze obcas zarlim. Ale je to tim kdyz prijde takto pozde tak me hned napada ze ma milenku. Asi mozna bude problem s alkoholem, jelikoz kdyz nekde pije tak mi nebere tel a prijde treba v 6hod a pak se omlouva a je jak beranek.. Mě ani nevadi,že si obcas nekam zajdu, ja jdu tak,ale dam mu vedet kdy asi tak dorazim,ale on ne jakmile je uz trochu opilej,tak mi prijde ze ho nezajmam,nebo se boji mi zvednout tel.abych ho neservala. Mozna by mu pomohl psychiatr? Jinak nevim.. Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Píšete, že přítel má z minulosti zkušenosti s pervitinem, v tuhle chvíli asi celkem často někam vyráží "pařit" a při té příležitosti se nechá zlákat k užití kokainu. Ví, že alkohol je k tomu spouštěcí signál, ale jakmile mu otrne, tak už není moc ochoten nic řešit. Popisujete, že "vám to klape", ale taky, že dříve se přítel takto nechoval, že na žárlíte a podezříváte ho, jestli nemá milenku, pokud se někde takhle zasekne. V minulém dotazu jste psala, že úlet s kokainem se stal za poslední dva měsíce čtyřikrát a z toho jednou přišel přítel domů za dva dny, což už je trochu dost... Nějak si mi nezdá, že by takto vypadal vztah, kde je všechno v pořádku. Tím nechci říct, že přítel nutně musí někoho mít, ale že možná se něco odehrává mezi Vámi, co jeho i Vás trápí nebo o čem nejste schopní mluvit... Možná je v tom jeho obava z nějaké rutiny v dlouhodobém vztahu a z odpovědnosti, Vy se bojíte, aby vše fungovalo a máte tendenci žárlit, možná kontrolovat, on to řeší svými alkoholovými a kokainovými úlety, Vy se o něj strachujete a podezíráte ho, že má jinou ženskou, on se někde zasekne, vy mu voláte, on se bojí vzít telefon, abyste ho neseřvala... trochu mi to připadá jako v bludném kruhu. Jak jsem Vám psala minule, je to také o tom, jak si nastavíte hranice Vy, pokud přítel nebude chtít svoje chování změnit, tak ho k tomu silou nedonutíte a je jen na Vás, kam až to necháte zajít a co jste ochotná snášet. Napadá mě, že by možná nebylo od věci se o tom poradit s někým z odborníků, nikoli, že pošlete přítele k psychiatrovi, ale že vyrazíte někam oba dva. Myslím, že to celé není jen o alkoholu a kokainu, ale i o mnoha jiných věcech, které jsou ve vztahu mezi Vámi a že by Vám to možná pomohlo si leccos ujasnit. V rámci takové podpory jistě můžete předestřít i přítelův problém týkající se alkoholu a drog. Zkuste nad tím zapřemýšlet a zvážit, zda by něco takového nestálo za to. Pokud byste měla zájem, mohla bych Vám poslat kontakty na někoho z kolegů, kdo se zabývá partnerským poradenstvím, na koho byste se mohli obrátit. Zatím držím palce a věřím, že to nakonec dobře dopadne.