Marihuana
Lucka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat a potřebuji poradit. Mám manžela který již několik let užívá marihuanu a to nejméně dvakrát týdně, poslední dobou je tzv. mimo mísu, lže, hádá se a odešel od rodiny, prý ho deptáme... Přikládám velkou váhu právě užívání drogy, ale on si to nechce přiznat ani nevnímá změnu chování, je podrážděný, agresivní, nezodpovědný atd. Máme dvouletou dceru a já bych chtěla aby měla tátu, co mám dělat? Sliboval že toho nechá, ale vydrží tak tři dny a ještě lže, nevím co s ním, když si to nechce přiznat ani zajít k odborníkovi... nechci přijít o manžela a tátu pro dceru, nadělal už spoustu hloupostí a obviňuje celý svět, nedá se s ním ani mluvit a hájí se tím, že na marihuaně závislost neexistuje... Prosím poraďte mi... Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, asi bych se spíše než na manželovo kouření marihuany, (které může ale nemusí být hlavní příčinou vašich problémů ve vztahu), zaměřila zejména na jeho chování k vám a fungování jako otce vašeho malého dítěte. Určitě máte ve vztahu nárok na to, aby se váš partner choval zodpovědně, nebyl agresivní, nelhal atd...Zkuste si nejdříve sama za sebe promyslet jaké věci jsou pro vás ještě únosné, co jste ochotná tolerovat a jaké už ne a pak si o tom s manželem v klidu promluvit. Nepředhazovala bych mu primárně kouření THC, nevyčítala, ale mluvila bych o tom jak se v takto nestabilním vztahu cítíte a jaký dopad může mít i na vaši dcerku. Bohužel, pokud si on sám nepřipustí, že jeho chování není vpořádku a nebude to chtít změnit, vy ho změníte jen těžko. Chápu, že je to pro vás zvláště s ohledem na malé dítě těžké a možná by vám pomohlo, zajít to probrat někam osobně a poradit se jak se situací naložit dál. Je rozumné nezůstávat na věci, které člověka trápí, sám. A optimální bývá vyhledat pomoc někoho nestranného, kdo má s řešením podobných problémů odborné zkušenosti. Když tak dejte vědět region, zkusíme vám někoho doporučit. Ještě mě napadá - závislost na marihuaně je opravdu spíše vyjímečná, nicméně i tak může marihuana nadělat v životě dost potíží. Přeji hodně sil.