pomoc při odvykání
pedro
Dobrý den. Potřebuji nutně poradit. Zjistil jsem že můj bratr užívá heroin. Dávkuje si to injekčně. Přitom nemá důvod. Má přítelkyni, práci, má kde bydlet.Bydlí společně se svojí holkou a s naší mamkou. Jeho přítelkyně to u něj našla a když to zjistila, tak od něj utekla. Já jsem mu se svou přítelkyní domlouval a vypadalo to že mu to došlo. Měl strach, že se k němu jeho holka nikdy nevrátí. Vrátila se ale slíbil jí že s tím skončí. A že vyhledá pomoc psychiatra v Ostravě. Ale objednali ho až za měsíc. Což je dost pozdě. Mamka je z toho špatná, prohledáváme mu věci když není doma. Mamka našla v jeho věcech sáček asi 1gram hnědého prášku zřejmě heroinu a s ní taky stříbřitě šedé krystalky silného zápachu podobnému čpavku. myslím si že to bylo magnézium ale nevím to jistě, tak mi prosím poraďte o co se jedná a k čemu to asi tak používá. Jsme bezradní a nevíme jak mu pomoct a jak postupovat. On nám všem zřejmě lže. Tvrdí že to neužíval často. Navíc mu před týdnem zemřel kamarád právě na předávkování heroinem. Tak jsem myslel, že se vzpamatuje a že si to svinstvo už nikdy nevezme.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, důvody, proč někteří lidé berou dorgy, jsou často pro jejich okolí neznámé, nepochopitelné. Vám se to možná zdá nesmysl, ale bratr asi nějaký důvod má, nebo alespoň měl na začátku. Je vidět, že má i vůli přestat, není to ale tak jednoduché. Na závislost bohužel neexistuje rychlý a účinný recept, je potřeba léčit ji celkově, ze všech stran. Tím, že mu prohledáváte věci ničeho nedosáhnete. Bude si drogy jen lépe schovávat. Vím, že měsíc je dlouhá doba, pravděpodobně už ale nějakou dobu bere a pár dní už nehraje takovou roli. Buďte tedy trpěliví a vyčkejte, až bratr půjde k odborníkovi a začne svou závislost řešit. Co můžete udělat zatím vy, celá rodina, je získat pro sebe co nejvíce informací, jak se v tuto chvíli zachovat. Bylo by dobré, kdyby jeho příelkyně s matkou zašly do centra pro závislé a jejich rodiny a popovídali si tam s odborníkem o tom, co dělat. Můžete se obrátit např. na Drogovou rodinnou poradnu Renarkon (www.renarkon.cz). Dobré informace najdete také na www.odrogach.cz.