Lucie
Chěla bych se zeptat,můj přítel za poslední 2měsice asi tak 4x měl kokain s alkoholem a pokažde kdyz to měl tak přišel domu až druhy den odpoledne s naposledy přišel až za 2dny, ja si myslim,ze uz zacina byt zavisli. Ma se zacit lecit? Dekuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Takto přes internet se na základě Vašich stručných informací dá bohužel těžko posoudit, nakolik závažný má Váš partner problém a zda je nutná léčba. Určitě není zcela v pořádku, pokud užívá kokain v kombinaci s alkoholem, a přinejmenším v době večírku nad tím ztrácí kontrolu a přichází domů po 2 dnech. Pokud měl ale kokain čtyřikrát, tak se u něj určitě závislost (zatím) nerozvinula a posílat ho nyní do léčby by bylo neefektivní. Nevím, kolik je partnerovi let, zda má zkušenost i s jinými drogami, případně je nadále užívá, nevím, jaký je Váš vztah, zda jste o problému mluvili, jak on se k tomu staví, zda si uvědomuje, že to není v pořádku... Také si nejsem jistá, nakolik je zmíněný problém více o alkoholu nebo o kokainu, zda se třeba u něj podobné chování neobjevovalo v minulosti v souvislosti s pitím alkoholu, bez užití kokainu... V tuhle chvíli je také na Vás, stanovit si, do jaké míry je jeho chování pro Vás únosné a kde je hranice, za kterou jít nechcete, pokud by přítel nebyl ochotný své chování měnit. Pokud on si totiž nezačne uvědomovat, že se může v souvislosti s kokainem řítit do průšvihu, tak se s tím mnoho dělat nedá... Je mi líto, že pro Vás nemám pozitivnější odpověď. Pokud byste chtěla doplnit nějaké podrobnosti nebo se zeptat na něco dalšího, tak samozřejmě napište.