Léčba závislosti na pervitinu
LULU
Jsem z Chebu, je možné docházet na léčbu třeba ambulantně?A kam?Jakou roli hraje v odvykání např. psycholog? Myslíte, že je dobré využít i tuto možnost? U mě se na tom nejspíš podílí asi více faktorů.Ale mám z této konzultace docela strach.Nikdy předtím jsem u tohoto lékaře nebyla a nevím, jakou formou to probíhá.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ohledně možností léčby by Vám nejlépe poradili v kontaktním centru pro uživatele drog, kde nabízí kromě služeb jako je výměna injkečních stříkaček také poradenství týkající se léčby (tzv. předléčebné poradenství) a pomohou Vám případně léčbu i zprostředkovat. Služby kontaktního centra lze využít bezplatně a anonymně, můžete přijít v jejich provozních hodinách i bez objednání (i když je asi vhodnější zavolat a domluvit se). Nemusíte mít z takového setkání obavy, bude spíše neformální, nikdo Vás nebude hodnotit ani do ničeho nutit, jak se pak ohledně léčby rozhodnete, je jen na Vás. Jednou z možností léčby je samozřejmě léčba ambulantní. Pro každého ale může být vhodný jiný typ léčby a je dobré to nejdřív probrat například v tom kontaktním centru, tam by Vám i řekli, kde by bylo případně možné takovou léčbu ve vašem regionu absolvovat. Léčba ze závislosti je komplexní záležitost, stejně jako faktory rozvoje závislosti, u každého v tom hraje roli více věcí. Pomoc psychologa v rámci léčby může být cenná, považovat však samotnou a nahodilou návštěvu psychologa za léčbu závislosti je trochu ošemetné. Zkuste tedy zavolat a zajít do kontaktního centra, odkaz posílám níže. Zatím držím palce. Pokud by byl nějaký problém, napište a zkusíme najít jiné podobné zařízení. Kontaktní centrum o.s. KOTEC Kostelní náměstí 15, Cheb, 352 02 telefon: 739 570 104 Petra Vorlová http://www.kotec.cz