Jak se vzpamatovat z dojezdu - pervitin?
Dobrý den, můžete mi prosím poradit jak překonat pervitinový dojezd? Rád bych si dal "pokoj", ale momentálně se nacházím ve fázi, kdy se neustále pokouším přestat, vydržím to vždy tak tři, čtyři dny, a pak už jsem tak zoufalý z té únavy, které ne a ne se zbavit, i když hodně spím a odpočívám... že si pro povzbuzení dám znovu a tak pořád dokola. Nemáte pro mě nějakou radu jak tu únavu překonat "bez dopingu", nebo alespoň povzbuzující informaci, že když to vydržím, tak ta únava už brzy přejde? Nemám třeba cvičit, nebo tak něco? Díky za radu...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Samozřejmě, že po vysazení drogy nebudete tento stav nadměrné únavy pociťovat doživotně a že pokud se Vám podaří překonat cca první týden, tak by to nejhorší mělo být pryč. Ocitáte se teď v bludném kruhu, protože ta únava je důsledkem předchozího vyčerpání a vypětí organismu při intoxikaci pervitinem, kdy tělu odčerpáte všechnu zásobu energie. Pak je logické, že nějakou dobu trvá, než se organismus vzpamatuje, s tím mnoho nedaděláte. Pokud si mezitím ovšem znovu dáte, tak to jen celé jede nanovo. Nicméně, ona ta únava je jen jedna stránka věci, pokud celkově nezměníte life style, budete se nadále pohybovat v prostředí, kde se bere a budete v kontaktu s lidmi, kteří berou, tak se Vám s největší pravděpodobností přestat nepodaří... Cvičení by jistě pomohlo v každém případě, už jen jako právě ta součást změny životního stylu. Předpokládám, že při braní perníku a vzpamatovávání se z braní perníku asi moc necvičíte... :-) Nepíšete, kolik Vám je, jak dlouho berete, jestli s tím užívání pervitinu jsou spojené nějaké další problémy (pracovní, sociální, právní...), zda jste někdy uvažoval o tom, že byste při tom přestávání využil nějakou odbornou pomoc (třeba nějaké ambulantní poradenství...)... Kdyžtak zkuste napsat o sobě víc podrobností a třeba bychom mohli lépe vymyslet, co by Vám pomohlo. Zatím přeji hodně štěstí.