ritalin 10
hedus
dobry den mam dotaz bratr 11 let ma LMD doktorka mu predepsala ritalin10 je po nem klidnejsi ale doktorka rikala ze to zeny pouzivaji kdyz chteji zhubnout tak bych rada vedela jestli je tam ucinek a jak moc je teno lek skodlivy

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ritalin se skutečně předepisuje při syndromu ADHD (poruchy pozornosti a hyperaktivita), dříve nazývaném lehká mozková dysfunkce (LMD). Účinná látka patří mezi psychostimulancia (přestože její účinek při hyperaktivitě je paradoxně zklidnění), používá se i při léčbě narkolepsie (nadměrné spavosti) a při léčbě byl prokázán mírný pokles hmotnosti u pacientů. Tento lék se opravdu někdy zneužívá právě pro stimulační efekt a efekt na úbytek hmotnosti. U dětí s ADHD je předepisován po důkladném zvážení, pokud je indikován, tak mívá dobrý účinek, pouze je potřeba velmi sledovat dávkování a léčba by měla být časově omezená. Ale více by Vám asi řekla paní doktorka, která bratrovi lék předepisuje. Pokud je bratr pod lékařským dohledem, tak asi není potřeba si dělat zbytečné obavy. Zatím přeji hodně štěstí.