psychofarmaka
Rufus
Dobrý den, ačkoli jsem o pár příspěvků níže četl, že se zabýváte především nelegálními drogami, nevím kam jinam bych se se svým dotazem měl obrátit, jelikož těmi legálními, neméně nebezpečnými psychofarmaky, se na internetu příliš nikdo nezabývá, takže se předem omlouvám. Jde mi tedy o to, že moje přítelkyně již dva roky zneužívá léky, konkrétně Sanval a Xanax. Oba víme, že sama je nedokáže přestat brát, ačkoli by ráda a já nevím jak jí v tomto pomoct. Bere poměrně vysoké dávky, zvládne jich i přes 15 za noc a bohužel to mnohdy kombinuje s alkoholem. Pokud si je nevezme, trpí nespavostí, třesem rukou, takže zřejmě na nich má i fyzickou závislost. Rád bych věděl, na koho by bylo nejvhodnější se obrátit, kdo by jí opravdu pomohl, případně jak jí v tomto mohu pomoci já. Bydlí v Praze, takže pokud existuje nějaké místo kde ji z toho dostanou tak, aby jí to nenarušilo dosavadní život, budu za něj moc rád. Zároveň moc nevím, jak jí naznačit, aby se třeba léčila u psychiatra, nevím jak toto přijme. Předem moc děkuji za Vaši odpověď. Rufus

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jestli oba víte, že to není v pořádku - jako že opravdu není, jde už jednoznačně o závislost a zneužívání psychofarmak - neměl by snad být takový problém dostat přítelkyni k ambulantnímu psychiatrovi. Právě ten jí může pomoci, ideálně společně s psychoterapií (ať už přímo u něj nebo psychologa). Situaci by měl řešit psychiatr, který jí léky předepišuje, zřejmě je má ale získané nějak jinak, že? V tom případě by bylo nejlepší obrátit se na psychiatrickou ambulanci, kde pracuje lékař, který nebude její závislost podceňovat (bohužel i to se stává). Můžete zkusit Specializovanou ambulanci CADAS SANANIM, Spálená 12, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 222 924 245. Nevím, jestli budou mít kapacitu Vaši partnerku přijmout,v nejhorším Vás odkáží na podobně pracující zařízení.