Beru piko
LULU
Dobrý den, beru pervitin už 5 let.Nevím jestli prostě přestat nemůžu nebo nechci, ale nrchci si nic nalhávat.Bereme to s přítelem oba.Ví to dokonce mí rodiče, kteří se s tím ne přímo smířili, ale udělali všechno, abych toho nechala, ale marně.Teď dospěli k názoru, že s tím nic nezmůžou oni, ale jen já sama a že to musim opravdu chtít.To, že to beru ví široko daleko kde kdo.Měla jsem dokonce problémy i v minulé práci.Časem jsem dospěla k názoru, že už je to pro mě celkem normální a ani nemam pocit, že bych se za to styděla.Hledám ale pomoc a nevim, jak z toho sama ven.Chtěla jsem se sbalit a vypadnout pryč a začít znova, ale už jsem to jednou zkoušela a dopadlo to tak, že jsem za měsíc potkala kluka co to vaří a měla jsem po zbytek pobytu tam piko zadara.Pak mě vyhodili z práce a vrátila jsem se k našim.Je mi jich líto.byla jsem chytrá holka a doma jsem viděla jen to jak to našim klape a prožila jsem dětství, jaké mi může kdekdo závidět.ale pořád sito dávají za vinu, ikdyž vim, že to neni jejich chyba.jen jsem je jednou přestala poslouchat.Nemam vůli a prožila jsem si hodně zlého.Také si můj přítel podřezal žíly, když jsem to s min chtěla skončit.20 stehů na rucě a málem tu nemusel být.Já jsem na dně hlavně psychicky a to je ten důvod, proč chci vyhledat odbornou pomoc a nevim, kde mam začít.Děkuji za Váš čas kvůli mě a za odpověď LULU

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že není jednoduché si přiznat, že se ten problém už moc svépomocí zvládnout nedá a že byste chtěla vyhledat nějakou odbornou pomoc. Víte, že pokud by Vás do toho někdo tlačil, takže to nefunguje, že se musíte rozhodnout sama, víte už taky, že jen odjet pryč taky úplně nefunguje, a podle toho, co popisujete, tak by byla odborná pomoc na místě. Důvodů je poměrně dost, jednak berete už pět let a nějaké pokusy o přestávání už za sebou máte (minimálně ten popisovaný odjezd pryč), vyhodili Vás z práce, máte přítele, který také bere a vztah to zřejmě není ideální. Píšete dokonce, že jste to s ním chtěla skončit a že se pokusil o sebevraždu, což není v limitech běžného vztahu a musí to být teď pro Vás velmi složité. Asi tušíte, že pokud se pokusíte přestat pouze Vy a budete s přítelem, který bude brát, takže ta abstinence asi dlouho nevydrží. Zároveň ukončit vztah po popisované zkušenosti bude náročné a řekla bych, že je to jedna z věcí, kvůli nimž by bylo potřeba se také s někým poradit. Nejsem si teď úplně jistá, zda jste se rozhodla s přítelem zůstat s ohledem na to, co udělal nebo zda jste si to rozmyslela a nechcete to skončit... Bylo by fajn se na drogy i vztah s přítelem podívat spolu s odborníkem a získat odstup, potřebnou podporu a najít cestu, jak v životě pokračovat dál. Nemusí to znamenat nechat se někam zavřít do léčebny, asi by bylo v tuhle chvíli nejlepší, kdybyste měla možnost nejprve ambulantně zkonzultovat situaci a poradit se ohledně možností léčby, kteréby pro Vás byly vhodné. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Poradenství ohledně léčby nabízí mimo jiné kontaktní centra pro uživatele drog, kde by Vám bezplatně (i anonymně) poskytli informace a případně pomohli léčbu zprostředkovat. Zatím držím palce a nebojte se, určitě se s tím dá hnout. Jen se to asi všechno nezmění hned, musíme to vzít nějak postupně.