žíly
bedřich
ahoj, jiš 15 let si jedu pecky a to, ze fakt pecky. to jako velké davky pervitinu. Asi rok, mám problem s žilami. nemůžu se do té žíli dostat. některé ty hlavní mam jako odumřele. beru , jak jsem řekl 15 let a jsem opravdu zoufalí. poradte mi. jak ty zíli mam dat do kupy, abych si mohl zase fetovat, jako za mlada.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Problémy se žílami jsou bohužel důsledkem patnácti let injekčního užívání, můžete samozřejmě udělat něco pro jejich (alespoň částečné) zhojení, ale těžko se bude dát "fetovat jako zamlada"... Takto přes internet se dost obtížně posuzuje, jak konkrétně to s Vašimi žílami vypadá a co by bylo v tuhle chvíli nejlepší, abyste je dal trochu do pořádku. Přepdokládám, že pokud berete 15 let injekčně, tak že jste v kontaktu s kolegy z nějakého kontaktního centra nebo terénního programu. Ti by Vám mohli lépe poradit ohledně bezpečnějšího injekčního užívání, ohledně léčby stávajících poškození, případně by mohli pomoci s ošetřením. Taky mě napadá, jestli by nebylo od věci si zkusit aspoň dočasně odpočinout od injekčního užívání, tím by se žílám dost ulevilo. Kromě šňupání drogy existuje třeba možnost užívat pervitin orálně, v želatinových kapslích... Nepředpokládám, že byste chtěl v tuto chvíli přestat brát úplně, takže variantu "nebrat" a dát se zdravotně do pořádku, nechávám (zatím) stranou. Pokud byste potřeboval kontakt na výše uvedená zařízení, napište, odkud jste, já Vám můžu doporučit kolegy ve vašem regionu.