žloutenka
žlutej
mam žloutenku C a chtěl bych vědět,jestli ji můžu přenést když chodím nakupovat, do hospody, jak ji můžu přenést doma, na veřejných WC atd. děkuji

Odpověděl:
Žloutenka, přesněji hepatitida typu C, se přenáší pouze krví a pravděpodobně pohlavním stykem. Takže mezi možné cest přenosu patří nejčastěji intravenózní aplikace drog při použití již použitých injekčních stříkaček (alespoň mezi dvěma různými lidmi z nichž jeden je pozitivní na hepatitidu C) nebo krevními a tkáňovými preparáty a nebo špatnou sterilizací chirurgických nástrojů ve zdravotnictví (což by se dnes nemělo v západních zemích téměř vůbec stávat vzhledem k dokonalým metodám sterilizace a testování všech dárců krve a orgánů na tuto chorobu). Na záchodě, při běžném kontaktu s lidmi a pod. riziko přenosu nehrozí.