Závislost na alkoholu
Petr
Dobrý den, můj tatínek je velmi pravděpodobně závislý na alkoholu. Jeho závislost velmi negativně ovlivňuje jeho zdraví, jeho práci a samozřejmě celou rodinu. Snažili jsme se mu několikrát domluvit, aby s pitím přestal, ale on vždy jen všechno slíbí a za týden je vše zpět ve starých kolejích. Snažili jsme se mu i vysvětlit, aby společně s námi navštívil portialkoholní poradnu, ale to bohužel odmítá se slovy, že on to zvládne sám. Už nám pomalu dochází síla a zvlášť maminka to velmi těžce snáší. Jak ho můžeme přesvědčit a přimět, aby navštívil poradnu a začal se skutečně léčit? Děkuji za odpověď. Petr

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, přesvědčit někoho, kdo se nechce léčit, aby začal, je velmi složité. Je třeba abyste se spojili celá rodina a nepovolovali v tlaku na tátu. Tím mu bude situace víc nepříjemná. Hlavní práce v tomhle směru by měla být na Vaší mamce, ta na něj může působit nejvíc. I když nechce on jít nikam do poradny, může se tam jít poradit ona, jak dál postupovat. S odbornou pomocí tam může udělat plán, co dál, co jste ještě nezkusili. Vy jí v tom pak můžete pomoci.