kokain
Peta
ahoj, prosim po poziti kokainu, pouze dve male carky, je mozny zjistit ho v moci pri pripadne dopingove kontrole za 7 dni,?? pri kazdodennim treninku a vysoke spotrebe tekutin? Jde mi hlavne o to, ze predpokladam, ze v CR se ke me nedostal cisty kokain, takze muze byt necim "rezany" . Dekuji moc, Peta

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kokain lze detekovat z krve i moči maximálně 24 hodin od posledního užití. Na negativizaci testů a vyloučení drogy z těla nemá ani příjem tekutin ani fyzická aktivita zásadní vliv. Pokud byl kokain něčím "řezaný", tak se pravděpodobně jednalo o příměsi (obyčejně neškodné), které se v testech na přítomnost drog neobjeví (cukr, drcený acylpyrin nebo podobné léky). Jediné, co mě napadá, že by mohl získaný kokain obsahovat, je pervitin (také stimulační droga, výrazně levnější než kokain, s trochu jiným mechanismem účinku). Ten lze zjistit v moči déle než kokain, po dlouhodobém užívání až tři týdny. Po jednorázovém užití by se testy měly negativizovat do týdne. Jinak, buďte na sebe opatrná. Drogy a sportovní výkony moc nejdou dohromady. Navíc - Užívání kokainu má i řadu jiných rizik než to, že se to zjistí v dopingových testech.