ewka
Ptám se na tumarihuanu proto protože jeden můj kamarád se snaží zbavit závislosti na cigaretách.ale kouření marihuany se vzdát nechce.Podle mého názoru to že nedokáže dobře udržet pozornost za to může právě marihuana!!!!a mám strach že by to mohlo blbě skončit.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud chce kamarád skončit s kouřením tabáku, tak si nejsem jistá, zda se mu to podaří, pokud bude nadále kouřit marihuanu. Obvykle se navíc do jointu (marihuanové cigarety) přidává také tabák, neobsahuje tedy vždy pouze marihuanu, takže pokud chce přestat s cigaretami a zároveň bude kouřit marihuanu s tabákem, tak je to pouze z bláta do louže. I pokud by kouřil marihuanu čistou, tak už jen rituál kouření ho bude navracet k chuti na cigarety a bude se to zvládat dost obtížně. Co se týče poruch pozornosti, o nichž píšete, je možné, že souvisí s užíváním marihuany. Tyto stavy ovšem bývají dočasné a při vysazení drogy spontánně odeznívají. Užívání konopných drog má samozřejmě svá rizika a výjimečně může dojít i k rozvoji závislosti a/nebo závažných psychických potíží. Pokud by měl kamarád zájem, můžete mu doporučit třeba naši poradnu nebo Vám mohu poslat odkazy na webové stránky, které objektivně informují o rizicích jak u konopných drog, tak tabáku.